ExtraVoetbal zoeken

Forum Anderlecht

Sterkste ploeg: Standard 2008-2009 of Anderlecht met Koller-Radzinski? (11)

Het Standard van nu moet zowat de meest TALENTvolle zijn sinds... heel lang, maar het Anderlecht van 2000-2001 schat ik toch nog hoger in (ervaring, complementariteit, efficiënter als het moet...)

...

Als ge de spelers naast een legt, zal het qua zuiver talent inderdaad niet veel schelen.

Anderlecht had toen ook minder getalenteerde voetballers (de volledige verdediging, Vanderhaeghe, Van Diemen...)
En ik vind dat pakweg Marcos of Mbokani als het op talent aankomt ook niet moeten onderdoen voor Crasson of Radzinski.

Maar zoals Baseggio-Stoica-Koller-Radzinski toen speelden, daar kwam het Standard van vorig seizoen zeker niet aan.

Nog zo een getalenteerde ploeg was die van vier jaar later trouwens. Moest voor mij potentieel niet veel onder doen voor die van 00-01, al is het er nooit echt uitgekomen.
Europees stond toen deze ploeg er op een bepaald moment op (de spectaculaire comeback tegen Bordeaux als ik mij niet vergis) :

VDBorre-Kompany-Tihinen-kuch
Baseggio-Zetterberg
Wilhelmsson-Aruna-Jestrovic-Iachtchouck

En dan Hugo maar een defensieve coach noemen.

Ik zat er serieus naast blijkbaar, het was Doll ipv VDBorre, Seol ipv Iachtchouk en Rapid ipv Bordeaux :-)

Ik denk dat het duidelijk is dat Standard vorig jaar een goede ploeg had, maar om prestaties tegen Fiorentina en Sevilla even hoog in te schatten als een tweede ronde champions league (o.a. tegen Man U) Lijkt mij toch sterk!!!!  Laat Standard nu maar is iet bewijzen in de Champions league!!

Vergelijkingen :) heimwee naar de goede tijd :D ...

Neen ik begrijp het wel, dat heb ik ook.

Nu naar mijn mening was het anderlecht van toen een klasse apart.

Niet alleen in de 1ste klasse maar ook in Europa, wedstrijden tegen manchester, lazio :) onvergetelijk. Laat ons hopen dat het ooit nog terugkomt. Europees moeten allen supporters voor iedere Belgische ploeg supporteren want we gaan het nodig hebben willen we dat die tijden nog terugkeren

anderlecht van 2001 , zonder twijfelen ,MAAR de sterkste ploeg allertijden in belgie is club van 78

ANDERLECHT XD

Zo is het MACDIZZY

Het Anderlecht van Rensenbrink, Coeck, Haan en co dat 3 Europese finales haalde na elkaar eind jaren '70 wordt toch wel door iedereen als de beste Belgische ploeg ooit gezien?
Niet dat ik er bij was, maar daar lijkt mij weinig twijfel over.

Brugge haalde 1 keer finale EC 1, maar was geen grootmatch zoals Anderlecht.

De beste belgische ploeg ooit ?

Het KV Mechelen van 1988 !! Niet dat ik erbij was ,maar daar lijkt mij weinig twijfel over ..  :)

Laatste belgische winnaar van een europabeker ! 

voor deze topic (verzending alert e-mail)
DE FORUMS

België

International

Buitenland

Belgen in buitenland

Transfers in buitenland